۱۱ شهریور ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

بهترین روش گفتاردرمانی در کودکان

گفتاردرمانانی که با کوکان کار می کنند، مکرراً از فعالیت های درمانی جالب و هیجان انگیز به این امید که بتواند علاقه و همکاری کودکان را در درمان افزایش دهند، استفاده می کنند. بعضی از مواقع گفتاردرمانی فعالیت های درمانی را در قالب بازی ارائه می دهد تا کودک احساس کند که در حال بازی کردن است نه در حال کار کردن و تمرین.

گفتاردرمانی

اگر فعالیت های درمانی به طور مناسب ساختاربندی شوند، همکاری کودک احتمالاً افزایش خواهد یافت. به هر حال درمانگران باید در نظر داشته باشند که هدف اولیه درمان سرگرم کردن کودک نیست، بلکه بهبودی گفتار کودک می باشد.

حتی اگر سرگرمی و فعالیت های درمانی هیجان انگیز جایگاهی در درمان مشکلات گفتاری داشته باشد، باید طوری ساختاربندی شوند که آموزش گفتار و زبان به کودک را به حداکثر ممکن برساند. برای مثال اگر کودک بیشترین زمان را بدون آموزش تولید صدا، صرف بازی کند، صداهای هدف پیشرفتی نخواهد داشت و گفتاردرمان باید همیشه به یاد داشته باشد که صدای هدف تنها با تمرین پیوسته بهبود می یابد.

این مسئله که گفتاردرمانان فعالیت های درمانی را به صورتی انتخاب نمایند که نه تنها باعث افزایش مشارکت کودک در درمان شود بلکه فرصت های زیادی را برای تمرین های گفتاری فراهم نماید، حائز اهمیت می باشد. همچنین فعالیت های بالینی باید به صورتی برنامه ریزی و سازماندهی شوند که زمان درمان صرف تصمیم گیری برای اینکه بعداً چه بکنیم، نشود. فعالیت های درمانی نباید بیش از چند ثانیه برای معرفی و شروع کردنشان وقت بگیرند. اگر فعالیت درمانی آنقدر پیچیده باشد که توصیف آن حدود ۵ دقیقه وقت بگیرد، از لحاظ بالینی مؤثر نخواهد بود. زمان بالینی، بسیار ارزشمند است و نباید برای توصیفات و توضیحات طولانی از بین برود. آنچه در درمان بیان می شود مشروحی از فعالیت های درمانی است که به طور گسترده بکار رفته و از لحاظ بالینی، فعالیت های ساده و مؤثر تشخیص داده شده اند.

معرفی مرکز تبسم به عنوان بهترین گفتاردرمانی در اهواز

مرکز تبسم ضمن حضور متخصصین گوش و حلق و بینی مجرب، با حضور تیم قوی گفتاردرمانی ، روانشناسی با تجربه در اهواز ، در مسیر درمان مشکلات گفتار و زبان در کودکان و بزرگسالان آماده ارائه خدمات گفتاردرمانی و روانشناسی به مراجعین می باشد.

در بخش گفتاردرمانی و روانشناسی مرکز تبسم با حضور مجرب ترین تیم گفتاردرمان اهواز و روانشناس و مشاوره اهواز ، خدمات گفتاردرمانی در تمامی حوزه های اختلالات گفتار و زبان و مشاوره فردی و خانوادگی انجام می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.