۷ آذر ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

استروبوسکوپی ، عکس حنجره یا عکس رنگی حنجره چیست؟

استروبوسکوپی - مرکز تبسماستروبوسکوپی از حنجره یا تصویربرداری از حنجره که توسط گفتاردرمان انجام می شود، یک شیوه ارزیابی دستگاهی است. در این روش تصویر ویدئو کوتاهی از عملکرد حنجره تهیه می شود که در آن معمولاً ضایعات تارهای صوتی مشخص شده و پزشک گوش و حلق و بینی می تواند نسبت به درمان آن تصمیم گیری کند.

چه افرادی باید استروبوسکوپی یا عکس رنگی حنجره بگیرند؟

افرادی که برای مدت طولانی (بیش از چند هفته) مشکل صدا دارند یا خشونت و گرفتگی بیش از حد صدا دارند، باید برای ارزیابی حنجره مراجعه کنند.

همچنین افرادی که مشکلات گوارشی مثل ریفلاکس دارند، در ریسک مشکلات حنجره هستند؛ لذا باید هر چه سریع تر نسبت به بررسی عملکرد حنجره و گرفتن عکس رنگی از حنجره اقدام کنند.

استروبوسکوپی یا عکس رنگی حنجره توسط چه کسی انجام می شود؟

آسیب شناسان گفتار و زبان (گفتاردرمان ها) و همچنین پزشکان گوش و حلق و بینی صلاحیت انجام این ارزیابی را دارند؛ ولی عموماً این کار توسط گفتاردرمان انجام می شود.

چه عواملی می تواند باعث آسیب حنجره شود؟

  • استفاده بیش از حد از صدا (به ویژه در معلمان، خواننده ها، دانش آموزان، مداحان و دانش آموزان پر سر و صدا) می تواند حنجره را ذچار آسیب کند.
  • استفاده از دخانیات و ورزش های سنگین نیز حنجره را در ریسک آسیب قرار می دهد.

 

انجام استروبوسکوپی حنجره می تواند ضایعات حنجره احتمالی را مشخص و به درمان آن کمک می کند.

معرفی مرکز استروبوسکوپی در اهواز

مرکز استروبوسکوپی تبسم یکی از مدرن ترین مراکز استروبوسکوپی در اهواز می باشد که زیر نظر بهترین پزشکان گوش و حلق و بینی فعالیت می نماید. این مرکز تمام روزهای هفته آماده پذیرش بیماران جهت ارزیابی حنجره می باشد.

حضور تعدادی از بهترین گفتاردرمان در اهواز در مرکز تبسم، این مرکز را به مرکز جامعی برای ارزیابی و درمان مشکلات صدا تبدیل کرده است.