۱۱ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

آیا صدایی را که من در گوشم می شنوم، دیگران هم می توانند بشنوند؟

صدایی را که شما در گوش خود می شنوید، اصطلاحاً وزوز گوش نامیده می شود که در ادامه به توضیح انواع وزوز گوش پرداخته می شود.

اواع وزوز گوش - مرکز تبسم

از نظر علمی وزوز به مفهوم صدایی است که درون سر یا در گوش ها شنیده می شود؛ بدون اینکه منبعی در خارج از گوش وجود داشته باشد. این صدا ممکن است به صورت صدای خش خش، هیس، سوت، باد و یا همهمه از سوی شخص بیان گردد.

انواع وزوز گوش

به طور کلی وزوز گوش به دو گروه اصلی طبقه بندی می شود:

  1. وزوز گوش سابجکتیو (ذهنی): این نوع وزوز تنها توسط فرد مبتلا به وزوز گوش شنیده می شود.
  2. وزوز گوش آبجکتیو (عینی): در این نوع وزوز، صدای وزوز هم توسط فرد مبتلا و هم از سوی فردی که در کنار بیمار قرار گرفته است، شنیده می شود. مطالعات انجام گرفته حاکی از آن است که شیوع وزوز گوش آبجکتیو (عینی) اندک می باشد و تنها ۵ تا ۱۰ درصد بیماران وزوز گوش خود را به صورت آبجکتیو گزارش نموده اند. وجود این نوع وزوز گوش غالباً نشان دهنده وجود مشکل عروقی یا عضلانی در نزد بیمار است که شدت آن خیلی آزاردهنده نمی باشد.

 

علل وزوز گوش

به طور کلی علل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند منجر به بروز انواع وزوز گوش در نزد شما گردند. مهم ترین علل وزوز گوش عبارتند از:

  • بیماری های قلبی – عروقی
  • مصرف داروها
  • عوامل روان شناختی
  • عوامل متابولیکی
  • عوامل مربوط به دستگاه شنوایی

برای آشنایی بیشتر با این علل اینجا کلیک کنید.

 

ارزیابی و درمان وزوز گوش توسط متخصص وزوز گوش در اهواز

مرکز تبسم در اهواز با حضور بهترین متخصص گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس و مدرن ترین تجهیزات به عنوان یکی از بهترین مراکز ارزیابی و تشخیص علل وزوز گوش و درمان انواع وزوز گوش در بین مراکز متخصص وزوز گوش در اهواز و کل استان خوزستان و استان های مجاور شناخته شده است.