۱۱ شهریور ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

تجویز سمعک برای نوزادان

در این مطلب به اهمیت تجویز به موقع سمعک برای نوزادان پرداخته می شود.

سمعک برای نوزادان - مرکز تبسم

اهمیت اطلاع از نشانه های افت شنوایی

اطلاع از نشانه های افت شنوایی در نوزادان باعث تشخیص به موقع توسط والدین و در نتیجه مراجعه در زمان مناسب به پزشک و شنوایی سنجی می شود و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

کم شنوایی یا ناشنوایی در نوزادان یک مشکل اساسی و حیاتی می باشد و بی توجهی به این امر مهم از طرف خانواده ها علاوه بر ناشنوایی، به عدم رشد مناسب گفتاری کودک منجر می گردد.

یکی از اولین نشانه های کم شنوایی در خردسالان عدم واکنش نشان دادن به صداهای محیطی است. در صورتی که کودک به صداهای محیطی پاسخ ندهد و یا با تأخیر پاسخ دهد، والدین باید توجه بیشتری داشته باشند و علت را پیدا کنند.

تجویز سمعک برای نوزادان

لازم به ذکر است که اقدامات مربوط به تهیه سمعک برای نوزدان و کودکان و توانبخشی شنوایی و گفتاردرمانی باید در سنین زبان آموزی صورت گیرد. هرچه وسایل کمک شنوایی و سمعک زودتر تجویز شود و اقدامات تربیت شنوایی و گفتاردرمانی برای کودکی که دچار کم شنوایی است، سریع تر انجام گیرد، احتمال بهبود افزایش می یابد.

پس از مراجعه به کلینیک های شنوایی سنجی معتبر و انجام معاینات لازم، برای تشخیص نهایی کم شنوایی آزمون های شنوایی توسط شنوایی شناس انجام می گیرد. بر اساس نتیجه این معاینات و آزمون های شنوایی سنجی ، در صورت لزوم با راهنمایی و صلاح دید شنوایی شناس، بهترین نوع سمعک برای نوزادان متناسب با نوع و میزان کم شنوایی تجویز می گردد.

بهترین نوع سمعک برای نوزادان و کودکان، سمعک پشت گوشی می باشد که با انواع قالب ها، قابل تجویز است. با افزایش سن کودک می توان مجدداً قالب آن را در سایز بزرگ تر ساخت. با بزرگ تر شدن فرد می توان از انواع سمعک های داخل گوشی که دید کمتری دارند، استفاده کرد.

 

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز شنوایی سنجی اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی نوزادان، کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز تمامی مدل های سمعک ( سمعک نامرئی، سمعک های داخل گوشی ، دیجیتال و فراهوشمند با قابلیت بلوتوث و اتصال به موبایل) ارائه می گردد. برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک اینجا کلیلک کنید.

در این مرکز خدماتی مثل تجویز سمعک برای نوزادان ، کودکان و بزرگسالان، تنظیم صدای سمعک ، قالب گیری و ساخت قالب سمعک، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی دستگاه کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.