۱۹ آذر ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

تعمیر سمعک / عیب یابی سمعک

تعمیر سمعک - مرکز تبسمسمعک یک وسیله الکترونیکی است که شامل قطعات مختلفی از جمله میکروفون، گیرنده (رسیور) و … ، و قطعات جانبی از جمله تیوب و قالب در انواع پشت گوشی می باشد. هر کدام از این قطعات ممکن است دچار مشکل شوند و نیازمند تعمیر باشند. برخی مشکلات توسط خود کاربر قابل رفع است و در موارد دیگر برای تعمیر سمعک باید به شنوایی شناس مراجعه کرد.

انواع مشکلات سمعک و نیاز به تعمیر سمعک

سوت زدن سمعک:

در چنین مواردی ابتدا از جایگذاری صحیح سمعک در گوش خود مطمئن شوید. اگر سمعک را بصورت صحیح در گوش قرار دادید و باز هم صدای سوت وجود داشت، برای بررسی قالب و تیوب قالب از نظر وجود هرگونه شکاف یا سخت شدن و همچنین بررسی میزان جرم گوش خود به شنوایی شناس مراجعه کنید.

ضعیف شدن صدای سمعک یا قطع صدای آن:

در چنین مواردی ممکن است باتری سمعک نیاز به تعویض داشته باشد.

اگر با تعویض باتری و جایگذاری صحیح آن باز هم مشکل رفع نشد؛ محافظ گیرنده (رسیور) سمعک را از نظر وجود هر گونه انسداد با جرم گوش یا گرد و غبار یا رطوبت  بررسی کنید و درصورت نیاز واکس گارد (Waxgard) یا محافظ رسیور را تعویض کنید. درصورت نداشتن مهارت کافی در تعویض واکس گارد برای انجام این کار از شنوایی شناس خود کمک بگیرید.

سمعک های داخل گوشی بعلت اینکه بیشتر در معرض جرم و رطوبت درون مجرای گوش هستند، مستعد آسیب به رسیور و انسداد واکس گارد با رطوبت و جرم گوش می باشند.

در سمعک های پشت گوشی تیوب و قالب سمعک را از نظر وجود رطوبت به دقت بررسی کنید و تا خشک شدن کامل آن صبر کنید. می توانید برای خشک شدن رطوبت از باد ملایم سشوار استفاده کنید.

اگر با انجام همه این موارد باز هم صدای سمعک به حالت عادی برنگشت، برای تعمیر سمعک به شنوایی شناس خود مراجعه کنید.

شکستگی و باز شدن پوسته سمعک:

در صورت شکستگی و باز شدن پوسته سمعک در اثر ضربه، بدون دستکاری قطعات داخلی در اسرع وقت برای تعمیر سمعک به شنوایی شناس خود مراجعه کنید. ‌

خرابی درب باتری یا شکستگی آن:

در این صورت برای تعمیر سمعک و رفع مشکل آن به شنوایی شناس خود مراجعه کنید.

شکستگی یا شل شدن هوک سمعک پشت گوشی:

سمعک خود را برای تعمیر و تعویض هوک نزد شنوایی شناس خود ببرید.

از سپردن سمعک به افراد غیر متخصص جداً خودداری کنید و برای رفع مشکلات و تعمیر سمعک خود به شنوایی شناس مراجعه کنید.

مجتمع تبسم به عنوان مجهزترین مرکز سمعک اهواز و بهترین مرکز شنوایی سنجی اهواز آماده ارائه انواع سمعک و وسایل جانبی آن و خدمات پس از فروش سمعک می باشد.