۲ تیر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

تغذیه مناسب وزوز گوش

طی جلسات ارزیابی وزوز بارها مشاهده شده است که بیماران اظهار می کنند که وزوز گوششان با خوردن غذای خاص بدتر و یا بهتر شده است. بنابراین باید به تغذیه مناسب وزوز گوش دقت بیشتری کرد.

تغذیه مناسب وزوز گوش - مرکز تبسم

همان طور که می دانید افراد مختلف در برابر غذاهای خاص واکنش یکسان نشان نمی دهند؛ دلیل این امر آن است که نیازهای تغذیه ای هر فرد بر اساس تفاوت های ژنتیکی و سوخت و ساز مواد در بدن با یکدیگر یکسان نیست.

امروزه به خوبی نشان داده شده است که بیش از ۵۰ درصد مردم جوامع پیشرفته صنعتی دچار کمبود میزان انرژی لازم در رژیم غذایی خود می باشند. انرژی مؤثر زمانی حاصل می شود که شما با طیف کاملی از مواد غذایی تغذیه شوید. این مواد غذایی شامل آب، ویتامین ها، مواد معدنی، هیدرات های کربن و اسیدهای آمینه می باشد.

تغذیه خوب به پیشگیری از بیماری های حاد و مزمن و توسعه ظرفیت فیزیکی و ذهنی فرد کمک شایانی می کند. همچنین تغذیه مناسب باعث فراهم شدن ذخایری برای کنترل موارد استرس زا می گردد. از آن جا که یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کننده وزوز استرس می باشد، توجه کافی به رژیم غذایی خود و برآورده ساختن انرژی موردنیاز بدن شما می تواند تا حدود زیادی شما را در جهت غلبه بر مشکلاتتان کمک نماید. در ادامه به معرفی تغذیه مناسب وزوز گوش پرداخته می شود.

به طور کلی می توان مهم ترین مواردی را که در خصوص تغذیه بیماران مبتلا به وزوز گوش پیشنهاد شده است، به شرح ذیل بیان نمود:

  • عدم مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها (شیرینی جات، برنج، نشاسته و …)
  • عدم مصرف بیش از حد چربی ها (انواع روغن ها، سس ها و …)
  • حذف مواد غذایی حاوی کافئین (قهوه و نوشیدنی کولا)
  • قطع مصرف سیگار
  • عدم استفاده از الکل
  • تأمین مناسب مواد معدنی (ید، فسفر، کلر و آهن) و ویتامین ها (ویتامین ب۱، ب۱۲ و ب۶)

ارزیابی و درمان وزوز گوش توسط متخصص وزوز گوش در اهواز

مرکز تبسم در اهواز با حضور بهترین متخصص گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس و مدرن ترین تجهیزات به عنوان یکی از بهترین مراکز ارزیابی و تشخیص علل وزوز گوش و درمان آن در بین مراکز متخصص وزوز گوش در اهواز و کل استان خوزستان و استان های مجاور شناخته شده است.