۳۱ تیر ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

حضور تیم فوق تخصصی مرکز کاشت شنوایی خوزستان (تبسم) در ایلام

دکتر اجل لوئیان، مدیر عامل بنیاد خیریه بخشش، طی گزارشی اعلام کردند: با پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء (بخشش) و دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تیم فوق تخصصی کاشت حلزون شنوایی خوزستان (تبسم) به سرپرستی دکتر صاکی (رئیس مرکز کاشت حلزون خوزستان) و اعضای تیم شامل دکتر مجید کریمی (مدیر مرکز کاشت)ّ آقای حسین باقری پور (مسئول تیم گفتاردرمانی مرکز)، دکتر آرش بیات (عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز) و آقای جواد مولایی (مسئول امور بالینی مرکز) طی دو روز در استان ایلام به امور درمانی و تشخیصی بیماران ناشنوای استان پرداختند.

مرکز تبسم

بنا بر این گزارش، تیم فوق تخصصی یاد شده در مرحله اول غربالگری بیماری‌های گوش، حلق و بینی و کاشت حلزون را تحت پوشش خود قرار داد.

این تیم فوق تخصصی روزهای بیست و دوم و بیست و سوم اسفند ماه در ایلام حضور داشت و در دو بخش گروه سنی زیر ۳ سال و گروه سنی ۳ تا ۱۰سال و حتی بالاتر بهارائه خدمت پرداختند.

دکتر همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز در این رابطه گفت: در گروه سنی زیر ۳ سال هزینه تمامی خدمات توسط دولت و بنیاد خیریه بخشش و بهزیستی پرداخت می شود و در گروه سنی ۳ تا ۱۰ سال نیز هزینه عمل های جراحی کاشت حلزون برای افراد ناشنوا حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود که برای این افراد در نظر داریم با وزیر بهداشت و درمان محترم وزارت بهداشت رایزنی کنیم تا استان ایلام در ردیف استان های خاص قرار گرفته و این اعمال جراحی نیز با هزینه ۶ میلیون تومانی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سازمان بهزیستی کشور و «بخشش» یک مرکز بازتوانی و نیز شعبه بنیاد خیریه بخشش در استان ایلام افتتاح و استقرار یافته تا حتی الامکان از عزیمت بیماران استان به سایر نقاط کشور جلوگیری شود.

دکتر صاکی رئیس مرکز کاشت حلزون خوزستان و جراح کاشت حلزون که مسئولیت گروه تخصصی کاشت حلزون را به عهده داشت نیز اظهار داشت: در این حضور جهادی قریب به ۳۰۰ بیمار مورد معاینه و شنوایی سنجی قرار گرفته، که از این تعداد ۵ نفر برای کاشت حلزون شنوایی کاندیدا شده و حدود ۱۵ نفر نیز نیازمند کمک هزینه پس از کاشت و قطعات شدند که به بنیاد «بخشش» معرفی و تحت حمایت این  بنیاد قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است در همین سفر نشست هماهنگی در خصوص حضور مستمر «بخشش» در استان ایلام و ایجاد «شعبه بخشش» در استان یاد شده با حضور رئیس بهزیستی، معاونین دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مجمع خیرین استان ایلام و رئیس مرکز کاشت حلزون خوزستان و معاون بنیاد «بخشش» و هیأت همراه برگزار و تفاهم نامه همکاری بین نهادهای مذکور منعقد گردید.

با گذشت زمان کوتاهی از این اقدام جهادی و با تداوم اقدامات خیرخواهانه مرکز در قبال توانخواهان ایلامی، جناب آقای عبدی (از فعالان فرهنگی و اجتماعی استان ایلام) با حضور در مرکز تبسم و اهداء لوح سپاس، از تلاش اعضای تیم مرکز کاشت خوزستان قدردانی کردند.

 

[ngg src=”galleries” ids=”56″ sortorder=”355,357,354,356,353″ display=”basic_thumbnail”]