۲۴ دی ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

راهنمای استفاده از سمعک پشت گوشی (بخش اول)

سمعک - مرکز تبسمدر این مطلب نکاتی در مورد استفاده از سمعک پشت گوشی ارائه شده است.

خاموش و روشن کردن

خاموش و روشن شدن سمعک به وسیله باز و بسته شدن درب باتری می باشد؛ با باز کردن درب باتری، خاموش و با بستن درب باطری، پس از گذشت حدوداً ۱۵ ثانیه روشن می شود.

روشن نشدن سمعک معمولاً به ۲ دلیل می باشد:

  1. تمام شدن باتری

در این مورد شما باید باتری را تعویض کنید تا مجدداً شروع به کار کند. بدین صورت که یک باتری جدید را از بسته برداشته، برچسب آن را جدا می کنید و اجازه می دهید تا حدود ۱-۲ دقیقه در معرض هوای آزاد باشد. سپس آن را در جای خود قرار می دهید. این کار به افزایش طول عمر باطری کمک می کند.

  1. بسته شدن مجرای خروج صدای قالب توسط جرم

اگر مجرای خروج صدای قالب توسط جرم گوش مسدود شود، صدای سمعک شنیده نمی شود. برای خروج جرم و تمیز کردن قالب می توانید از برس مخصوص آن که در جعبه سمعک قرار دارد، استفاده کنید.

دقت نمایید که اگر این ۲ مورد را چک کردید و مشکل برطرف نشد، حتماً به شنوایی شناس مراجعه کنید و هرگز سمعک خود را دست کاری نکنید.

 

باتری سمعک - مرکز تبسمنکاتی در مورد باتری

  • طول عمر باتری، بسته به سایز باطری مورد استفاده، بین ۵ الی ۱۰ روز می باشد.
  • تعویض باتری را با دقت انجام دهید و در صورتی که باتری قبلی دیگر قابل استفاده نیست، آن را تعویض کرده و دور بیندازید. باتری و خود دستگاه سمعک را در دسترس کودکان قرار ندهید.
  • باتری را در مکان بسیار سرد یا بسیار گرم قرار ندهید. سعی کنید باتری را در دمای معمولی محیط نگهداری کنید.
  • حتماً از باتری مخصوص استفاده کنید. باتری های ساعت و … برای سمعک مناسب نیستند و به مدار آن آسیب می رسانند. باتری های مخصوص را می توانید از مراکز معتبر شنوایی سنجی تهیه کنید.
  • اگر از سمعک استفاده نمی کنید، حتماً آن را خاموش کنید. این مسئله از مصرف بی دلیل باتری و از ایجاد صدای سوت در سمعک، جلوگیری می کند.

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز جامع سمعک اهواز

در مرکز تبسم به عنوان مرکز شنوایی سنجی کودکان و بزرگسالان خدماتی مثل تجویز و تنظیم سمعک ، فروش اقساطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی دستگاه کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.