۲۵ خرداد ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

علل وزوز گوش

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می توانند منجر به بروز وزوز در نزد شما گردند. مهم ترین علل وزوز گوش عبارتند از:

  • بیماری های قلبی – عروقی
  • مصرف داروها
  • عوامل روان شناختی
  • عوامل متابولیکی
  • عوامل مربوط به دستگاه شنوایی

علل وزوز گوش - مرکز تبسم

در ادامه به توضیح هر کدام از علل وزوز گوش می پردازیم.

علل وزوز گوش

بیماری های قلبی – عروقی

از جمله مهم ترین این بیماری ها می توان به افزایش فشار خون، تنگی دیواره عروق قلب و کم خونی اشاره نمود. معمولاً همزمان با روند بهبود بیماری، وزوز بیمار کاهش پیدا می کند.

مصرف داروها

نزدیک به ۲۰-۱۰ درصد بیماران شروع وزوز خود را به شروع یا تغییر درمان دارویی خاص نسبت می دهند. دامنه وسیعی از داروها وجود دارند که مصرف آن ها می تواند باعث شروع و یا افزایش شدت وزوز شما گردد که مهم ترین آن ها عبارتند از: داروهای مسکن و آرام بخش، آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهابی.

عوامل روان شناختی که از علل وزوز گوش در نظر گرفته می شوند

بدون شک ابتلا به مشکلات روان شناختی و به خصوص افسردگی نقش بارزی در شروع و یا تشدید وزوز شما ایفا می کند.

عوامل متابولیکی (مربوط به سوخت و ساز مواد در بدن)

تغذیه مناسب و سالم از جمله مواردی است که می تواند در کاهش علائم وزوز شما بسیار مؤثر باشد. افزایش غیر طبیعی قند خون و یا چربی خون می تواند موجبات بروز وزوز گوش را در شما فراهم نمایدو یکی از علل وزوز گوش در نظر گرفته می شوند.

عوامل مربوط به دستگاه شنوایی

بیماری های مربوط به دستگاه شنوایی را می توان به عنوان مهم ترین علل وزوز گوش در هر رده سنی در نظر گرفت. عفونت گوش میانی، پارگی پرده گوش، کاهش شنوایی حسی – عصبی (آسیب بخش حلزون و یا عصب شنوایی) از جمله شایع ترین موارد مسبب وزوز در نظر گرفته می شوند. لازم به ذکر است که یک سری عوامل زمینه ای نظیر قرارگیری در معرض اصوات بلند می تواند در تسریع کاهش شنوایی فرد و به تبع آن شروع وزوز نقش داشته باشند.

ارزیابی و درمان وزوز گوش توسط متخصص وزوز گوش در اهواز

مرکز تبسم در اهواز با حضور بهترین متخصص گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس و مدرن ترین تجهیزات به عنوان یکی از بهترین مراکز ارزیابی و تشخیص علل وزوز گوش و درمان آن در بین مراکز متخصص وزوز گوش در اهواز و کل استان خوزستان و استان های مجاور شناخته شده است.