۶ شهریور ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

قالب ضد آب

در این مطلب به ویژگی های قالب ضد آب و دلایل ضرورت استفاده از آن پرداخته می شود.

قالب ضد آب - مرکز تبسم

افرادی که دچار پارگی پرده گوش یا عفونت های گوش خارجی و میانی هستند، نسبت به بقیه افراد باید مراقبت های ویژه ای برای جلوگیری از ورود آب به گوش خود داشته باشند؛ چون که ممکن است آب آلوده به میکروب بوده و باعث عفونت گوش میانی در این افراد گردد.

همچنین افرادی که به صورت روزانه از حمام استفاده می کنند یا زیاد به استخر می روند، مستعد عفونت گوش بیرونی هستند؛ چون با تجمع آب در گوش بیرونی، به خاطر گرم و مرطوب بودن، محیط مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب ها می شود. علاوه بر این برخی مواد استفاده شده برای ضدعفونی کردن آب استخر نیز باعث تحریک گوش می شوند. از جمله علائم عفونت گوش بیرونی می توان به درد یا خارش گوش اشاره کرد.

در مواردی که ذکر شد باید گوش را کاملاً خشک نگه داشت و از ورود آب به آن جلوگیری کرد. بهترین راه برای این کار این است که در موقع حمام یا استفاده از استخر، از قالب ضد آب استفاده کرد.

برای تهیه قالب ضد آب باید به شنوایی شناس مراجعه کنید. شنوایی شناس ضمن معاینه گوش، از گوش شما قالب اولیه تهیه کرده و ،سپس آن را برای ساخت به لابراتوار می فرستد.

ویژگی های قالب ضد آب

  • قالب هر فرد متناسب با گوش همان فرد ساخته شده تا به خوبی از ورود آب به گوش جلوگیری کند.
  • از بهترین مواد سیلیکونی ساخته می شوند.
  • جنس قالب های ضد آب نرم و منعطف بوده و به راحتی قابل استفاده هستند.
  • ضد حساسیت می باشند.
  • قابل شست و شو هستند.
  • برای داخل و خارج کردن راحت قالب ضد آب در گوش، دستگیره ای روی قالب تعبیه شده است.

 

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز شنوایی سنجی اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز تمامی مدل های سمعک ( سمعک نامرئی، سمعک های داخل گوشی ، دیجیتال و فراهوشمند با قابلیت بلوتوث و اتصال به موبایل) ارائه می گردد. برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک اینجا کلیلک کنید.

در این مرکز ضمن قالب گیری و ساخت قالب ضد آب ، خدماتی مثل تجویز و تنظیم صدای سمعک ، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی دستگاه کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.