۲۶ آبان ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

ارزیابی و درمان وزوز گوش

متخصص وزوز گوش در اهواز - مرکز تبسمدر این مطلب علاوه بر ارائه توضیحاتی راجع به وزوز گوش، به معرفی مرکز تبسم به عنوان یکی از مجهزترین مراکزی که دارای متخصص وزوز گوش در اهواز می باشد، پرداخته می شود.

تعریف وزوز گوش

وزوز گوش (Tinnitus) درک صدایی است که منبع خارجی ندارد و می تواند همراه یا بدون کاهش شنوایی باشد. اغلب موارد وزوز صدایی ممتد است که توسط بیمار قابل تغییر نیست. با این حال انواع مختلفی از وزوز وجود دارد که از فردی به فردی دیگر، و از صدای سوت تا صدای باد متغیر است. در اکثر موارد معمولاً فرد به هنگام خواب و در محیط ساکت متوجه وزوز می شود. وزوز گوش می تواند همیشه باشد یا در طول روز چند بار تکرار شود.

علت وزوز گوش

نظریه ها و مدل های بسیاری در جهت توضیح علت وزوز گوش ارائه شده است. شایع ترین نظریه ها شامل درگیری سلول های مویی، عصب شنوایی و سیستم عصبی مرکزی است. نظریه مربوط به سلول های مویی شامل عملکرد ناسازگار سلول مویی، عدم تعادل کلسیم، نقص عملکرد سلول مویی خارجی به عنوان عامل شروع وزوز گوش، تحریک بیش از اندازه سلول های مویی و افزایش فعالیت گلوتامات سلول مویی داخلی در پاسخ به استرس می باشد.

وزوز  گوش می تواند در یک گوش یا دو گوش باشد، و همچنین می تواند بر اثر ضربه ای ناگهانی یا کم کم بوجود بیاید. وزوز گوش معمولاً با افزایش سن، کاهش شنوایی و قرار گیری در معرض نویز رخ می دهد.

برای علت یابی و درمان آن باید به متخصص وزوز گوش (شنوایی شناس) مراجعه کرد. یکی از مجهزترین مراکز ارزیابی و درمان وزوز گوش مرکز تبسم می باشد که با مجرب ترین متخصص وزوز گوش در اهواز آماده پذیرش مراجعان می باشد.

ارزیابی و درمان وزوز گوش

در ارزیابی وزوز، شدت و فرکانس وزوز بررسی می شود که با توجه به پاسخ های به دست آمده و با در نظر گرفتن آستانه های شنوایی، درمان مناسب صورت می گیرد.

وزوز گوش معمولاً همراه با کاهش شنوایی می باشد. لذا با ارزیابی آستانه های شنوایی توسط متخصص وزوز گوش (شنوایی شناس) می توان تا حدودی علت وزوز را مشخص کرد. همچنین با شرح حالی که توسط متخصص انجام می گیرد و با در دست داشتن نوار گوش (آستانه های شنوایی در فرکانس های مختلف) می توان به درمان آن پرداخت. درمان وزوز گوش تا حد زیادی وابسته به شدت وزوز و عامل ایجاد کننده آن می باشد. به همین علت ارزیابی و علت یابی وزوز گوش که توسط متخصص وزوز گوش (شنوایی شناس) صورت می گیرد بسیار مهم است.

در مواردی جرم گوش باعث ایجاد وزوز می شود که با خارج کردن و شستشو دادن گوش، وزوز گوش برطرف می شود. همچنین بیماری هایی مانند اتواسکلروز، سرگیجه و پارگی پرده می توانند همراه با وزوز باشند.

پس در ارزیابی وزوز گوش توسط متخصص وزوز گوش (شنوایی شناس) انجام این موارد دارای اهمیت است:

  1. تاریخچه گیری و شرح حال (بیماری هایی که ممکن است وزوز گوش ایجاد کنند)
  2. ارزیابی آستانه های شنوایی (کمک به تشخیص منییر، اتواسکلروز و …)
  3. ارزیابی وزوز برای اندازه گیری شدت و فرکانس وزوز گوش

 

برای مطالعه اطلاعات تکمیلی می توانید به مطلب وزوز گوش در بخش مطالب آموزشی مراجعه نمایید.

ارزیابی وزوز گوش توسط متخصص وزوز گوش در اهواز

مرکز تبسم در اهواز با حضور بهترین متخصص گوش و حلق و بینی و شنوایی شناس و مدرن ترین تجهیزات به عنوان یکی از بهترین مراکز ارزیابی و درمان وزوز گوش و مراکز متخصص وزوز گوش در اهواز و کل استان خوزستان و استان های مجاور شناخته شده است.