۱۳ آذر ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

متخصص گفتاردرمانی کودکان در اهواز (آسیب شناس گفتار و زبان/گفتاردرمان)

متخصص گفتاردرمانی کودکان در اهواز - مرکز تبسمعنوان متخصص گفتاردرمانی کودکان در اهواز از عناوین عام افراد جامعه می باشد که به آسیب شناسان گفتار و زبان اطلاق می شود.

متخصص گفتاردرمانی کودکان یا آسیب شناس گفتار و زبان به فردی گفته می شود که حداقل تحصیلات آکادمیک دوره ۴ ساله (لیسانس) را در یکی از دانشگاه های معتبر علوم پزشکی کشور پشت سر گذاشته باشد.

متخصص گفتاردرمانی کودکان در اهواز (آسیب شناس گفتار و زبان) در چه حوزه هایی فعالیت می کند؟

حوزه فعالیت این تخصص بسیار وسیع است و طیف وسیعی از سنین و آسیب های گفتار و زبان را شامل می شود به طور خلاصه باید گفت تمام افرادی که به دلایلی در درک و بیان گفتار و زبان دچار مشکل شده اند، با این رشته سر و کار دارند. متخصص گفتاردرمانی کودکان ضمن ارزیابی جنبه های مختلف مشکل، برنامه درمان را مشخص می نماید.

چه اختلالاتی توسط متخصص گفتاردرمانی کودکان درمان می شود؟

همانطور که گفته شد حوزه فعالیت این رشته بسیار وسیع است؛ اما عناوین برخی از اختلالات که درمان آن به کمک متخصص گفتاردرمانی کودکان در اهواز صورت می گیرد، شامل موارد زیر می باشد:

کم شنوایی و ناشنوایی (کاربران سمعک و کاشت حلزون)، فلج مغزی، اتیسم، لکنت زبان، عقب ماندگی ذهنی، تأخیر گفتاری، مشکلات تلفظی، شکاف لب و کام، آفازی، اختلالات خواندن و نوشتن، نقص توجه و تمرکز و … .

مرکز تبسم واقع در اهواز، خیابان آزادگان با پرسنلی مجرب و سابقه ای چندین ساله در توانبخشی آسیب های مختلف گفتار و زبان کودکان و بزرگسالان، آماده پذیرش مراجعان از نقاط مختلف استان می باشد.

ویژگی های مرکز گفتاردرمانی تبسم

از ویژگی های منحصر به فرد این مرکز حضور همزمان چند متخصص گفتاردرمانی کودکان در اهواز با تخصص های مختلف در توانبخشی آسیب های مختلف گفتار و زبان است. به گونه ای که برای درمان آسیب هایی همچون کم شنوایی، کاشت حلزون، شکاف کام، لکنت، آسیب های حنجره و مشکلات صوتی، یک تیم منسجم روند درمان را اداره می کند.

حضور دائمی پزشکان گوش حلق- بینی متبحر اهواز همچون جناب آقای دکتر نادر صاکی، سرکار خانم دکتر نیک اخلاق و جناب آقای دکتر کثیری در مجتمع تبسم جهت تبادل اطلاعات با آسیب شناسان گفتاروزبان مرکز و رفع مشکلات بیماران از نقاط قوت این مرکز گفتاردرمانی در اهواز می باشد.

اگر متخصص گفتاردرمانی کودکان در اهواز به زبان عربی نیز مسلط باشد یک امتیاز ویژه محسوب می شود. از جمله نقاط قوت مرکز گفتاردرمانی در اهواز ، به علت دو زبانه بودن (فارسی- عربی) منطقه، حضور گفتاردرمان عرب زبان و برگزاری جلسات گفتاردرمانی به زبان عربی است. مرکز تبسم با بهره مندی از گفتاردرمان دو زبانه (فارسی- عربی) آماده پذیرش مراجعان عرب زبان نیز می باشد.