۷ مرداد ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

مزایا و معایب سمعک نامرئی

امروزه انواع سمعک در طیف گسترده ای از اندازه، شکل و سطوح مختلفی از فناوری برای برطرف ساختن نیازهای خاص و همچنین بودجه های متفاوت موجود می باشد. از جمله این سمعک ها، سمعک های نامرئی می باشند.

سمعک نامرئی یا invisible in the canal ظریف ترین و کوچکترین سمعک های داخل گوشی می باشند که در عمق مجرای گوش و در نزدیکی پرده گوش قرار می گیرند.

سمعک نامرئی - مرکز تبسم

ساخت سمعک نامرئی

روند ساخت این سمعک ها هم مانند انواع دیگر سمعک های داخل گوشی تهیه قالب اولیه از گوش و ساخت پوسته سمعک بر اساس آناتومی گوش فرد و به صورت کاملاً شخصی می باشد.

مزایای سمعک های نامرئی

از مزایای این سمعک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیرقابل دید بودن سمعک به علت قرارگیری عمقی در مجرای گوش
  • در امان بودن فرد از شنیدن نویز باد
  • امکان استفاده از مزایای جهت یابی لاله گوش

معایب سمعک های نامرئی

این سمعک ها به علت اندازه بسیار کوچک، محدودیت هایی هم دارند؛ از جمله:

  • میزان مصرف باتری بیشتر
  • خرابی بیشتر رسیور سمعک به علت تماس بیشتر با جرم و رطوبت
  • امکانات و قابلیت های محدودتر در مقایسه با سمعک های با سایز بزرگتر
  • احتمال گم شدن بیشتر به علت اندازه کوچک

استفاده از سمعک نامرئی در سالمندان مخصوصاً با اختلال حواس و مهارت پایین دست، کودکان در سن رشد، افراد دچار پارگی پرده گوش، افرادی که دچار عفونت مکرر گوش هستند. افرادی که میزان تولید جرم گوششان بالاست، توصیه نمی شود.

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز جامع سمعک اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز تمامی مدل های سمعک ( سمعک نامرئی ، دیجیتال و فراهوشمند با قابلیت بلوتوث و اتصال به موبایل) ارائه می گردد. برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک اینجا کلیلک کنید.

در این مرکز خدماتی مثل تجویز و تنظیم صدای سمعک ، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی دستگاه کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.