۲۵ آبان ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

مضرات صدای اسباب بازی برای کودکان

اسباب بازی ها تمام دنیای کودکان هستند که شوق و هیجان و انرژی را در آن ها افزایش می دهد؛ اما مجاورت کودکان با صدای اسباب بازی های پر سر و صدا خطر کم شنوایی را در برخواهد داشت.

صدای اسباب بازی - مرکز تبسم

با توجه به شدت و زمانی که کودک در معرض صدای بلند قرار می گیرد، ممکن است آسیب موقت یا دائمی به حلزون گوش و در نهایت کم شنوایی ایجاد شود. چنین صدماتی اغلب به صورت مواجهه با صدای ناگهانی شدید و بلند و یا ناشی از ارائه تدریجی و طولانی مدت صدا می باشند. از جمله این اسباب بازی ها می توان به آدم آهنی، ماشین آتش نشانی، اسباب بازی های موزیکال، ترقه و … اشاره کرد.

اغلب کودکان بر اثر مجاورت با این اسباب بازی ها که در برخی موارد تا ۹۵ دسی بل صدا تولید می‌کنند، در خطر کم شنوایی قرار دارند. به خصوص اینکه کودکان اسباب بازی‌های خود را بیش از حد به گوش خود نزدیک می‌کنند.

به والدین توصیه می شود قبل از خرید اسباب بازی به صدای اسباب بازی گوش دهند و از خرید انواع پر سر و صدای آن پرهیز کنند و در صورت وجود چنین وسائلی در منزل یا باتری آن را خارج کرده یا با ایجاد پوشش مناسب روی خروجی بلندگوهای وسایل بازی، باعث کاهش صدای خروجی و در نتیجه کاهش آسیب وارده بر سیستم شنوایی فرزندان خود شوند. همچنین کودک را به کاهش صدا در بازی های کامپیوتری و استریو تشویق کنند.

اگر کودک شما در معرض اینگونه صدای اسباب بازی قرار داشته است، بهتر است اولین فرصت برای ارزیابی شنوایی او به شنوایی شناس مراجعه کنید.

 

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز شنوایی سنجی اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی نوزادان، کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز تمامی مدل های سمعک ( سمعک نامرئی، سمعک های داخل گوشی ، سمعک استخوانی ، سمعک دیجیتال و فراهوشمند با قابلیت بلوتوث و اتصال به موبایل) ارائه می گردد. برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک اینجا کلیلک کنید.

در این مرکز خدماتی مثل تجویز سمعک برای نوزادان ، کودکان و بزرگسالان، تنظیم صدای سمعک ، قالب گیری و ساخت قالب سمعک، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی دستگاه کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.