۲۹ خرداد ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

نکاتی درباره مراقبت و نگهداری از سمعک

نظافت روزانه و نگهداری از سمعک باید برای انواع سمعک انجام شود.

نگهداری از سمعک - مرکز تبسم

نگهداری از سمعک های پشت گوشی

باید روزانه با یک پارچه نرم خشک، سمعک پشت گوشی و قالب آن را تمیز کنید، اما هیچ‌وقت سمعک را نشویید.

در عین حال مطمئن شوید که هیچ جرمی، وارد دهانه سمعک یا قالب آن نشده باشد؛ زیرا این امر موجب کاهش تأثیر و عملکرد سمعک می‌شود.

در صورت وجود جرم زیاد و خشک در قالب می توانید از آب و صابون برای شستشوی قالب استفاده کنید. به این صورت که قالب را از سمعک جدا کنید و در ظرف حاوی آب و صابون قرار دهید و بعد آبکشی کنید. قالب را با یک پارچه خشک کنید و قبل از وصل نمودن به سمعک از خشک بودن کامل آن مطمئن شوید.

برای مشاهده فیلم نحوه تمیز کردن قالب سمعک پشت گوشی اینجا کلیک کنید.

چنانچه شلنگ قالب سخت شده، تغییر رنگ داده یا پارگی دارد از شنوایی شناس خود درخواست کنید تا آن را برای شما عوض کند. همچنین اگر مشکلات مشابه در مورد قالب وجود دارد نسبت به دریافت قالب جدید اقدام نمایید.

وقتی از سمعک استفاده نمی‌کنید به خصوص شب‌ها، در باتری را باز بگذارید تا جریان هوا وارد آن شود و سمعک را در جعبه خود قرار دهید.

 نگهداری از سمعک های داخل گوشی

در مورد سمعک های داخل گوشی، جرم تولید شده در مجرای گوش، می‌تواند موجب بسته شدن و گرفتگی دهانه سمعک شود؛ اما هیچ‌وقت از آب یا الکل برای تمیز کردن سمعک استفاده نکنید.

ما می‌توانید خارج و سطح سمعک را به وسیله پارچه نرم و خشک و یا وسایل مخصوص پاک کردن که همراه با سمعک به شما داده می‌شود، خشک و تمیز کنید.

برای مشاهده فیلم نحوه تمیز کردن سمعک داخل گوشی اینجا کلیک کنید.

مراقبت از سمعک

  • استفاده از موادی مثل لوسیون یا اسپری مو هم می‌تواند به سمعک آسیب وارد کند.
  • در راستای نگهداری از سمعک باید به این نکته توجه کنید که هیچ وقت نباید سمعک در معرض گرمای شدید، مثلا در ماشین پارک شده زیر آفتاب قرار گیرد.
  • همچنین سمعک نباید در معرض رطوبت قرار بگیرد، مثل قرار گرفتن در سونای بخار و یا زیر دوش یا باران شدید. در صورتی‌که سمعک در محیط بسیار مرطوبی قرار گرفت با احتیاط آن‌ را خشک کنید و از کیت ضدرطوبت استفاده کنید.
  • اگر سمعک شما در اثر تعریق زیاد یا قرارگیری در معرض رطوبت زیاد هوا خیس شده باشد، باید در طول شب باطری آن را خارج کرد و در باطری را باز گذاشت.

 

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز جامع سمعک اهواز

در مرکز تبسم به عنوان مرکز شنوایی سنجی کودکان و بزرگسالان خدماتی مثل تجویز و تنظیم صدای سمعک ، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی دستگاه کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.