۲۲ فروردین ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

نکات و ملاحظاتی درباره باتری ۶۷۵ کاشت حلزون شنوایی

پردازشگرهای کاشت حلزون شنوایی عموماً از دو نوع باتری (منبع انرژی) قابل شارژ و یکبار مصرف (تعویضی) استفاده می کنند. باتری های یکبار مصرف که از نوع باتری ۶۷۵ کاشت حلزون (Cochlear Implant) می باشند، در مواقع عدم امکان شارژ باتری های شارژی یا هنگام مسافرت قابل استفاده هستند.

باتری 675 کاشت حلزون - مرکز تبسم

نکات و ملاحظاتی درباره باتری ۶۷۵ کاشت حلزون شنوایی

نکات و ملاحظات ویژه ای درباره این باتری ها وجود دارد که به استفاده بهتر از آن ها کمک می کند:

دلیل وجود برچسب آبی رنگ روی باتری ۶۷۵ کاشت حلزون چیست؟

عامل فعال سازی این باتری ها هوا است. کارخانه تولید کننده این باتری ها با زدن برچسب در واقع آن ها را مهر و موم می کند تا مانع از ورود هوا به باتری شود.

پس از برداشتن این برچسب و قرار گرفتن باتری در مجاورت هوا، باتری فعال می شود. بعد از اولین باری که برچسب جدا می شود، باتری شروع به مصرف شدن می کند و چسباندن مجدد آن هیچ کمکی به افزایش عمر باتری نمی کند.

بعد از جدا کردن برچسب، حدوداً یک دقیقه صبر کنید، سپس باتری را استفاده کنید.

مصرف باتری به چه عواملی بستگی دارد؟

  • بسته به اینکه افراد چند روز و روزی چند ساعت از دستگاه استفاده می کنند، مصرف باتری متفاوت است.
  • محیط هایی که در آن دستگاه استفاده می شود هم مصرف باتری را تحت تأثیر قرار می دهد. محیط های پر سر و صدا مصرف باتری را بیشتر می کنند.
  • نوع برنامه ای که توسط ادیولوژیست تنظیم شده است و آپشن هایی که فعال هستند از جمله FM و کامپایلت و … می توانند مصرف باتری را بیشتر کنند.
  • هر چه پوست سر ضخیم تر باشد، مصرف باتری بیشتر می شود.

پس فرمول خاصی برای ارائه طول عمر باتری وجود ندارد و فرد به فرد متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بعد از برداشتن برچسب باتری ۶۷۵ کاشت حلزون ، چند دقیقه باتری هوا بخورد بعد داخل دستگاه بگذاریم؟

این باتری ها در تماس با هوا فعال می شوند . بنابراین اگر قبل از استفاده به میزان کافی هوا به آن نرسد به درستی کار نمی کند و یا باتری کلاً خالی نشان می دهد و توانایی روشن کردن دستگاه را ندارد. بنابراین حداقل یک دقیقه پس از جدا کردن برچسب به باتری فرصت دهید که هوا وارد آن شود و باتری نهایت شارژ و کارایی را به شما ارائه می دهد.

نکات مهم

  • تا قبل از استفاده از باتری برچسب پشت آن را جدا نکنید؛ زیرا بعد از جدا شدن برچسب، باتری شروع به مصرف شدن می کند و حتی با دوباره چسباندن آن، روند مصرف متوقف نخواهد شد.
  • عملکرد باتری و در نتیجه عملکرد دستگاه به میزان قابل توجهی به محیط و میزان رطوبت و دمای آن حساس است.
  • ولتاژ باتری ها قبل از جدا شدن برچسب پشت آن، ۳ – ۱.۱ ولت است. بعد از جدا کردن برچسب و ورود هوا به باتری ها و فعال شدن آن ولتاژ به ۱.۴۵ ولت تغییر می کند و مناسب استفاده می شود.

آیا می توانیم باتری های یکبار مصرف را داخل رطوبت گیر قرار دهیم؟

کمپانی های تولید کننده دستگاه های رطوبت گیر به تازگی بیانیه ای منتشر کرده اند که بهتر است باتری ها را هم داخل رطوبت گیر قرار دهید؛ بدلیل اینکه رطوبت را از داخل باتری ها می مکد، بنابراین می تواند کمک کننده باشد.

آیا دستگاهی برای تست کردن باتری ۶۷۵ کاشت حلزون وجود دارد؟

بله باتری تستر وجود دارد ولی ما به شما پیشنهاد نمی کنیم. باتری تستر فقط می تواند خوب بودن باتری را مشخص کند ولی با جزئیات نشان نمی دهد که باتری چند درصد شارژ دارد. بدلیل صاف (فلت) بودن نمودار دشارژ شدن این باتری ها این امر امکانپذیر نیست!

آیا نیاز هست باتری ها را داخل یخچال نگهداری کنیم؟

در زمان های قدیم با خنک نگه داشتن باتری ها عمر آن ها را بیشتر می کردند؛ ولی این کار برای باتری های امروزی مناسب نیست و باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود. در قسمت بالایی باتری ها سوراخ هایی وجود دارد و اگر آن ها را داخل یخچال بگذارید، رطوبت از طریق این حفره ها داخل باتری می شود و رطوبت کل فضای باتری را پر می کند و باعث خراب شدن زود هنگام باتری می شود. بنابراین اگر می خواهید از باتری هایتان به خوبی مراقبت کنید آن ها را در یخچال نگهداری نکنید.

چرا طول عمر باتری از فردی به فرد دیگر متفاوت است؟

لطفاً در نظر داشته باشید که شرایط زندگی افراد مختلف روی عمر مفید باتری ۶۷۵ کاشت حلزون تأثیر بسیار زیادی دارد. محیط های شلوغ و پر سر و صدا مصرف باتری را بیشتر می کنند.

 

برای خرید اینترنتی باتری ۶۷۵ کاشت حلزون اینجا کلیک کنید.

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز شنوایی سنجی اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی نوزادان، کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز خدماتی مثل تجویز انواع سمعک برای نوزادان ، کودکان و بزرگسالان، تنظیم صدای سمعک ، قالب گیری و ساخت قالب سمعک، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی و باتری ۶۷۵ کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.