۲۸ فروردین ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

چگونه از پردازشگر کاشت حلزون در برابر رطوبت محافظت کنیم؟

آیا می دانید رطوبت عملکرد دستگاه کاشت حلزون را مختل می کند؟

چگونه رطوبت باعث خرابی پردازشگر کاشت حلزون می شود؟

کاشت حلزون - مرکز تبسم

قطع و وصل شدن و نوسات صدا و مشکلات مربوط به سمعک و پردازشگر کاشت حلزون اغلب مربوط به رطوبت است نه نقص فنی دستگاه. رطوبت و گرد و خاک دشمن قطعات الکترونیکی است.

نم موجود در دستگاه که به واسطه رطوبت هوا و یا تعرق پوست سر به درون دستگاه راه یافته است، هر چقدر هم ناچیز باشد، با توجه به قابلیت رسانایی خود، موجب اتصالات مختلف ما بین قطعات الکترونیکی به کار رفته در دستگاه شما می شود و دستگاه را از کار می اندازد. از طرف دیگر همین میزان اندک نم می تواند قابلیت جذب گرد و خاک و آلودگی را بالا ببرد که خود این عامل علاوه بر کاهش قدرت میکروفن ها، منجر به کاسته شدن سطح تماس قطعات الکترونیکی و هوا شده و در نتیجه موجب گرم شدن دستگاه شده و در بلند مدت موجب خرابی آن می شود.

اثر نامطلوب رطوبت بر محل اتصال سیم به پردازشگر

در فصل گرم سال عرق کردن باعث آسیب رسیدن به محل اتصال سیم (کانکتور) به پردازشگر و کویل می شود و درنتیجه دستگاه عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

راه حل های جلوگیری از اثر نامطلوب رطوبت بر دستگاه کاشت حلزون

  • با استفاده از سیم بلند و گیره لباس، دستگاه را روی یقه لباس متصل کنید و مانع رسیدن رطوبت به دستگاه شوید.
  • استفاده از دستگاه رطوبت گیر را جدی بگیرید و هر شب از آن استفاده کنید.
  • همچنین علاوه بر استفاده هر شب از دستگاه رطوبت گیر، می توانید هفته ای یک بار سیم را از دستگاه جدا کرده و با استفاده از پد الکلی، محل اتصال سیم به دستگاه را تمیز کنید.

آموزش استفاده از دستگاه رطوبت گیر:

رطوبت گیر کاشت حلزون 1 - مرکز تبسم

نحوه قرار گرفتن قرص رطوبت گیر در دستگاه

هنگام استفاده از قرص رطوبت گیر ابتدا برچسب آلومینیومی را از روی قرص جدا نموده، تاریخ روز را بر روی قرص بنویسید و از تاریخ ثبت شده قرص فقط به مدت ۲ ماه قابل استفاده است. بعد از کندن برچسب در صورتی که از قرص استفاده نشود، بعد از ۲ ماه قرص قابل استفاده نمی باشد.

نحوه قرار گرفتن قطعات در دستگاه رطوبت گیر

فرقی ندارد شما در چه منطقه آب و هوایی زندگی می کنید. استفاده از دستگاه رطوبت گیر هر شب الزامی می باشد. باتری های قابل شارژ حتماً باید در دستگاه قرار گیرند (نیازی به قرار دادن خشاب باتری یکبار مصرف در دستگاه رطوبت گیر نیست).

قرص های رطوبت گیر  DRY-BRIK

قرص رطوبت گیر کاشت حلزون - مرکز تبسم

قرص های رطوبت گیر  DRY-BRIK  برای حذف رطوبت از پردازشگر کاشت حلزون و سمعک ها استفاده می شود.

در طول شب که شما در حال استراحت هستید، این قرص را به همراه پردازشگر یا سمعک داخل دستگاه رطوبت گیر قرار دهید تا آن را برای روز بعد کاملاً خشک و آماده کار کند.

در نتیجه فعالیت های بدنی عرق کردن بسیار شایع است و در نتیجه رطوبت بیشتری در محیط ظاهر می شود و باعث می شود عملکرد پردازشگر و سمعک پایین بیاید و آسیب پذیری آن بیشتر شود. بنابراین توصیه می شود هر شب از دستگاه رطوبت گیر استفاده شود زیرا استفاده مداوم سبب کاهش آسیب در تجهیزات، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و افزایش زمان کاری و عمر مفید قطعات می گردد.

این قرص در حین گردش هوای گرم مولکول های آب را به خود جذب می کند و در مقایسه با سیلیکاژل علاوه بر جذب بیشتر رطوبت، عملکرد بهتری در دمای کاری دستگاه دارد.

فراموش نکنید هر قرص پس از جدا کردن برچسب آلومینیومی فقط به مدت ۲ ماه قابل استفاده است و بعد از ۲ ماه خاصیت خود را از دست می دهد حتی اگر بعد از جدا کردن برچسب از آن استفاده نکنید.

از آنجا که تعمیر و تعویض قطعات بسیار هزینه بر است توصیه می شود جهت کاستن هزینه تعمیرات و جلوگیری از خرابی دستگاه حتماً هر شب از دستگاه رطوبت گیر استفاده کنید.

امکان خرید اینترنتی این قرص ها از مرکز تبسم فراهم شده است. برای خرید قرص رطوبت گیر اینجا کلیک کنید.

معرفی دستگاه رطوبت گیر برقی  Dry Dome

رطوبت گیر کاشت حلزون 2 - مرکز تبسم

این نوع از دستگاه رطوبت گیر، جدیدترین محصول از شرکت Dry & Store  و دستگاهی کوچک، ارزان قیمت، قابل حمل و کم مصرف می باشد. مجموع این مزایا در کنار استفاده بسیار ساده از دستگاه، Dry Dome  را یک انتخاب ایده آل برای مصرف کنندگان کرده است.

کافیست هر شب قبل از خواب سمعک یا پردازشگر کاشت حلزون خود را درون دستگاه رطوبت گیر قرار داده و آن را روشن نمایید. پس از گذشت ۸ ساعت دستگاه بطور خودکار خاموش می شود و شما می توانید با خیال آسوده از دستگاه کمک شنیداری خود استفاده نمایید.

لازم به یادآوریست این دستگاه نیاز به قرص رطوبت گیر ندارد.

مزایای دستگاه Dry Dome :

  • اندازه ی کوچک (قطر ۸/۷۶ سانتی متر)
  • کانکتور میکرو USB/ آداپتور ۵ ولتی
  • بدون نیاز به قرص رطوبت گیر

این نوع از دستگاه رطوبت گیر در مرکز تبسم ارائه می گردد.

معرفی مرکز تبسم به عنوان تنها مرکز کاشت حلزون خوزستان و مجهزترین مرکز شنوایی سنجی اهواز و مرکز جامع سمعک اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی نوزادان، کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز خدماتی مثل تجویز انواع سمعک برای نوزادان ، کودکان و بزرگسالان، تنظیم صدای سمعک ، قالب گیری و ساخت قالب سمعک، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی و قرص رطوبت گیر و دستگاه رطوبت گیر و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.