۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 دیدگاه

کاشت حلزون دوطرفه

امروزه کاشت حلزون دوطرفه با پیشرفت تکنولوژی و به دلیل ایجاد قابلیت شنوایی دوگوشی مورد توجه قرار گرفته است.

کاشت حلزون دوطرفه - مرکز تبسم

به طور طبیعی و خدادادی شنوایی انسان دو گوشی است. هر دو گوش به طور همزمان صداهای موجود در محیط اطراف را جمع آوری کرده و آن را به مغز ارسال می کنند. صدا در آنجا فوراً پردازش می شود و به شنونده امکان پاسخ سریع و مناسب می دهد.

در کاشت حلزون دوطرفه صدای دو گوش ادغام می شود.

شنوایی دو گوشی برای کودک بهتر از شنوایی تک گوشی است و به کودکان با افت شنوایی شدید تا عمیق فرصت شنیدن صداهای اطراف را با دو گوش می دهد. کودکانی که بیشتر می شنوند بهره بیشتری از شنیدن خود می برند.

شنوایی دوگوشی انتخابی مطلوب برای توسعه گفتار و زبان و توسعه ارتباطات کودک است.

تحریک عصب شنوایی در دو گوش در اوایل زندگی یک کودک می تواند توانایی شنیدن، صحبت کردن و یادگیری آن ها را نسبت به همسالانش با شنوایی نرمال بهبود بخشد.

تحقیقات نشان می دهد هر دو گروه بزرگسالان و کودکان که دو گوشی عمل شده اند عملکرد بهتری نسب به کسانی که کاشت یکطرفه شده اند دارند.

چگونه کاشت حلزون دوطرفه می تواند بهترین شنوایی را ارائه بدهد؟

با کاشت حلزون دوطرفه کاربر می تواند شرایط زیر را تجربه کند:

  • شنوایی بهتر و واضح تر در محیط های پر سر و صدا
  • جهت یابی بهتر صدا
  • سهولت در شنیدن به ویژه در مکالمات چند نفره و به هنگام برقراری ارتباط با دیگران
  • درک بهتر و بیشتر موسیقی به سبب افزایش کیفیت صدا

تحقیقات بالینی نشان می دهد که کاشت حلزون دوطرفه به میزان قابل توجهی توانایی کودکان را در شنیدن و درک گفتار در محیط های شلوغ و پر سر و صدا مانند کلاس درس و پارک ها بهبود می بخشد.

معرفی مرکز تبسم به عنوان تنها مرکز کاشت حلزون خوزستان و مجهزترین مرکز شنوایی سنجی اهواز و مرکز جامع سمعک اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی نوزادان، کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز خدماتی مثل تجویز انواع سمعک برای نوزادان ، کودکان و بزرگسالان، تنظیم صدای سمعک ، قالب گیری و ساخت قالب سمعک، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.