۳۱ شهریور ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

گفتاردرمانی در بین مردم به چه نام هایی شناخته شده است؟

گفتاردرمانی در اهوازگفتاردرمانی رشته ای است که ارزیـابی و درمـان مشـکلات زبـان و گفتار در کودکان و بزرگسـالان را مـورد ارزیابی و درمـان قرار می دهد. بخشی از مشکلاتی که ارزیابی و درمان آن توسط گفتاردرمان (آسیب شناس گفتار و زبان) صورت می گیرد شامل: مشکلات زبان و گفتار ناشی از کم شنوایی، عقب ماندگی ذهنی و سکته مغزی، مشکلات تولید و تلفظ صدا، لکنت زبان در کودکان و بزرگسالان، مشکلات صوتی مرتبط با حنجره در کودکان و بزرگسالان، مشکلات گفتاری به دنبال شکاف لب و کام و اختلالات ارتباطی مانند اتیسم و آسپرگر و…. می باشد.

گفتاردرمانی در بین مردم به چه نام هایی شناخته شده است؟

باید به این نکته اشاره کرد که سطح آگاهی مردم نسبت به این رشته روز به روز در حال افزایش است. از این رشته در بین مردم با عنوان هایی همچون: دکتر گفتاردرمانی، متخصص گفتاردرمانی کودک و یا پزشک گفتاردرمانی نام برده می شود. فارغ از صحیح یا غلط بودن، همگی این عناوین مرتبط با عنوان گفتاردرمانی می باشند. همچنین با توجه به اینکه بخش مهمی از فعالیت متخصصین این رشته، حوزه آسیب شناسی است، به دانش آموخته های این رشته «آسیب شناس گفتار و زبان» هم اطلاق می شود.

گفتاردرمان در چه مراکزی فعالیت می کند؟

در شهر اهواز علاوه بر مطب های گفتاردرمانی که به شکل خصوصی مشغول به فعالیت می باشند، مراکزی جهت ارائه خدمات دولتی به مراجعان نیز وجود دارد (مانند بیمارستان ها و کلینیک های دولتی).

مجتمع تبسم که خدمات گوش، حلق، بینی و توانبخشی شنوایی و گفتار را به صورت یک پکیج کامل دارا می باشد، خدمات گفتاردرمانی تخصصی را در تمام حوزه های آسیب گفتار و زبان به صورت جامع و منحصر به فرد ارائه می دهد.

نوبت دهی جلسات گفتاردرمانی در اهواز

در این مرکز گفتاردرمانی، نوبت دهی جهت ارزیابی اولیه به صورت تلفنی امکان پذیر است. در اولین فرصت پس از تماس شما، جلسه ارزیابی صورت خواهد گرفت. نکته قابل توجه و مهم این است که این جلسه ارزیابی به صورت رایگان انجام می شود. پس از انجام ارزیابی و مشخص شدن نوع و سطح مشکل، در صورت نیاز مشاوره لازم با کاردرمان و روانشناس یا پزشکان گوش و حلق وبینی انجام می شود و نهایتاً در اولین فرصت بهترین گفتاردرمان، متناسب با حوزه مشکل فرد، درمان را به عهده خواهد گرفت.