اهواز - کیانپارس - خیابان دانشور (مهر) شرقی ، روبروی سازمان تامین اجتماعی ، مجتمع قدس ، طبقه 3
Ahvaz - Kianpars - Mehr East St., Quds complex, 3rd floor
الأهواز - كيانبارس - شارع مهر الشرقي، مجمع القدس، الطابق الثالث
31 مارس 2020 0 Comments

چه زمانی به شنوایی شناس جهت انجام سنجش شنوایی دوره ای مراجعه کنیم؟

نکته مهم در مورد سنجش شنوایی دوره ای این است که نیازی نیست حتماً متوجه مشکلی در شنیدن صداها شوید تا به شنوایی شناس مراجعه کنید و تست شنوایی انجام بدهید. درست مثل چکاپ 6 ماه دندان‌هایتان بدون اینکه حتی دندانتان درد بکند، بدون اینکه گوشتان مشکل شنوایی داشته باشد، نیاز است که هر چند وقت یک بار گوش و شنوایی شما به طور کامل چک شود. متخصصان عقیده دارند که در سنین 45 تا 60 سالگی هر 3 سال یک بار و در سال های بالاتر از 60 سالگی نیز هر 2 سال یک بار باید به انجام اینگونه تست‌ها اقدام کنید.

سنجش شنوایی دوره ای

همچنین توصیه می شود افرادی که در محیط های پر سر و صدا مشغول بکار هستند، سالانه سنجش شنوایی دوره ای را انجام دهند و در صورت نیاز از وسایل محافظ شنوایی مرتبط با محیطشان استفاده کنند.

مشکلات شنوایی می تواند جدی باشد. اگر فکر می کنید مشکلی در شنوایی دارید، مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که به یک شنوایی شناس مراجعه کنید. شنوایی شناس دارای تخصص در شناسایی و اندازه گیری نوع و میزان افت شنوایی است و مجاز به انجام و ارزیابی آزمون های شنوایی اولیه می باشد.

باید علائم موجود در خصوص مشکلات شنوایی را جدی گرفت؛ چرا که تشخیص به موقع مشکلات شنوایی می تواند از آسیب دائمی به شنوایی جلوگیری کند.

مواردی که به سنجش شنوایی دوره ای نیاز دارند:

موارد زیر از جمله عواملی هستند که در صورت مواجه شدن با آن ها بهتر است هرچه زودتر به شنوایی شناس مراجعه کرده و نسبت به انجام معاینات و آزمایشات اقدام نمایید:

  • در صورت درخواست مداوم از اطرافیان برای بلند صحبت کردن و درخواست از آن ها برای تکرار آنچه در مکالمه با شما گفته اند.
  • در صورتی که فرد از صحبت کردن با تلفن اجتناب کرده و این امر برای او امری دشوار باشد.
  • در صورتی که فرد در گوش خود و یا در شنیدن صداها احساس کیپی یا پُری گوش داشته باشد.
  • در صورتی که فرد در محیط های با صداهای بلند کار می کند.
  • در صورتی که فرد در گوش خود صدای زنگ و یا وزوز می شنود.

 

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز شنوایی سنجی اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی نوزادان، کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز خدماتی مثل تجویز انواع سمعک برای نوزادان ، کودکان و بزرگسالان، تنظیم صدای سمعک ، قالب گیری و ساخت قالب سمعک، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی دستگاه کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.