۱۵ آذر ۱۳۹۷ 0 دیدگاه

قیمت سمعک و عوامل مؤثر بر آن

قیمت سمعک در اهوازقیمت سمعک ها به طور کلی با توجه به نوع مدار پردازشی و تکنولوژی های به کار رفته در آن ها و گاهاً اندازه سمعک تعیین می شود.

قیمت سمعک بر اساس مدار پردازشی

از نظر مدار پردازشی بطور کلی سمعک ها به دوگروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. سمعک های آنالوگ با توجه به قدیمی تر بودن سطح تکنولوژی امروزه کمتر تجویز می شوند. سمعک های  کاملاً دیجیتال، هوشمند و هوشمند وایرلس در گروه سمعک های دیجیتال قرار می گیرند که دراین بین سمعک های هوشمند و هوشمند وایرلس بیشترین میزان تجویز را به خود اختصاص می دهند.

از سوی دیگر امروزه با توجه به پیشرفت هایی که درحوزه ساخت سمعک صورت گرفته، سمعک ها با قابلیت های مختلف از جمله مدار پوشانندگی وزوز گوش، سیستم های کاهنده نویز، مدار حذف  فیدبک، میکروفون های جهت دار، خاصیت ضد آب بودن و … تولید می شوند. با توجه به موارد ذکر شده می توان سمعک ها را در سه سطح basic (پایه ای)، Midrange (متوسط)، permume (عالی) طبقه بندی کرد.

قیمت سمعک نیز با میزان بروز بودن تکنولوژی و قابلیت های همراه متفاوت می باشد.

تأثیر اندازه سمعک بر قیمت سمعک

معمولاً اندازه سمعک تآثیری در قیمت آن ندارد. بطور مثال در یک مدل و رده، سمعک های داخل گوشی و پشت گوشی قیمت یکسانی دارند. اما به علت اینکه در ساخت سمعک های IIC (کوچک ترین سمعک داخل گوشی) و RIC (کوچک ترین سمعک پشت گوشی) از تکنولوژی های پیشرفته تری استفاده می شود، دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها هستند.

عوامل فردی مؤثر بر تعیین قیمت سمعک

از جمله این موارد می توان به نوع و میزان کم شنوایی، محیط شنیداری که فرد قصد استفاده از سمعک را در آن دارد، نیاز فرد به یک یا دو سمعک، حساسیت فرد به میزان نمایان بودن سمعک بر روی گوش و بودجه و توان مالی فرد اشاره کرد.

قیمت سمعک در مرکز تبسم

کارشناسان شنوایی شناس در مرکز تبسم با تکیه بر دانش و اطلاعات کافی و درنظر گرفتن همه عوامل ذکر شده، بهترین و مناسب ترین سمعک را برای شما تجویز خواهند کرد تا بهترین استفاده را از سمعک خود داشته و شاهد بهبود چشمگیر کیفیت زندگی اجتماعی خود باشید.

لازم به ذکر است که علیرغم افزایش قیمت اجناس خارجی در بازار، قیمت سمعک افزایش چندانی نداشته و دلیل این امر تخصیص ارز دولتی برای واردات سمعک می باشد.

از آنجایی که شنیدن و لبخند رضایت خانواده ها مهم ترین هدف ما در مرکز تبسم است، با درنظر گرفتن تسهیلات فروش و تحویل اقساطی سمعک، راه را برای شنیدن شما هموار کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این خدمت ضمن دریافت سمعک خود در اولین فرصت، با توجه به قیمت سمعک، بخش عمده هزینه های آن را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.

همچنین در طرح تعویض سمعک قدیمی و جایگزینی آن با سمعک نو شما می توانید سمعک های قدیمی خود را با سمعک های هوشمند و با کیفیت تعویض کنید و از وضوح و شفافیت صدا لذت ببرید.

جهت اطلاع از نحوه دریافت سمعک و پرداخت اقساطی و همچنین خدمات طرح تعویض سمعک با در دست داشتن سمعک های قدیمی خود به واحد شنوایی شناسی مرکز تبسم مراجعه نمایید.