۱۴ مرداد ۱۳۹۶ 0 دیدگاه

معرفی سیستم Roger

با وجود پیشرفت های تکنولوژی و افزایش کیفیت سمعک ها و دستگاه های کاشت حلزون، باز هم در شرایط دشوار شنوایی مثل شرایطی که محیط پر سروصدا است یا فاصله گوینده از شنونده زیاد است، دریافت کامل و واضح سیگنال های صوتی به خصوص برای کم شنوایان شدید تا عمیق به یک چالش بزرگ تبدیل می شود.

راه حل قطعی برای این مشکلات، انتقال بی سیم اصوات از نزدیکی منبع صوتی است.

سیستم Roger نام سیستمی است که برای این هدف در اختیار کاربران قرار داده شده است.

یک ست Roger شامل یک دستگاه میکروفن و یک دستگاه گیرنده می باشد. میکروفن صدا را از نزدیک منبع صوت دریافت کرده و پس از تبدیل آن به سیگنال ویژه ای با فرکانس ۴/۲ گیگا هرتز، آن را در محیط منتشر می کند. سپس گیرنده Roger این امواج را دریافت کرده و از طریق سمعک به گوش فرد می رساند. در این شرایط صرف نظر از میزان سروصدای محیط و یا فاصله از گوینده، فرد کم شنوا به راحتی صدای گوینده را خواهد شنید.

آموزش و تحصیل کودکان کم شنوا، همواره یکی از دغدغه های والدین و مربیان این کودکان بوده است. به ویژه که معلم همیشه نمی تواند رو به دانش آموزان باشد تا کودک کم شنوا بتواند از نشانه های بصری نیز در درک گفتار استفاده کند. علاوه بر این کلاس های آموزشی معمولاً محیط های پر سروصدایی هستند و در اغلب آن ها معلم چند متری از دانش آموزان فاصله دارد. مجموعه این عوامل باعث می شوند که استفاده از سیستم های Roger برای مقاصد آموزشی از اهمیت بسزایی برخوردار باشند.

برای تهیه این سیستم و یا کسب اطلاعات بیشتر، به واحد شنوایی مرکز مراجعه نمایید.