۱۴ مرداد ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

مزایا و معایب سمعک های داخل گوشی

سمعک های داخل گوشی در دو سبک داخل کانال (In The Canal (ITC و کاملاً داخل کانال (Completely In the Canal (CIC می باشند. اندازه این سمعک ها متناسب با اندازه کانال گوش فرد کم شنوا می باشد که در طول قالب گیری مشخص می شود.

سمعک های داخل گوشی - مرکز تبسم

سمعک داخل گوشی ITC برای کم شنوایی های متوسط تا شدید قابل استفاده است.

سمعک داخل گوشی CIC به صورت عمقی تر در کانال گوش قرار گرفته و کمتر در معرض دید می باشند. محدوده پوشش دهی این مدل از سمعک داخل گوشی برای کم شنوایی های ملایم تا متوسط می باشد.

به طور کلی در انواع سمعک داخل گوشی، بدلیل سایز کوچک سمعک، قدرت پوشش دهی به نسبت انواع سمعک پشت گوشی کمتر بوده و برای افرادای که کم شنوایی شدید تا عمیق دارند توصیه نمی شود. همچنین در کودکان به دلیل رشد کردن و افزایش سایز کانال گوش کمتر استفاده می گردد.

مزایای سمعک های داخل گوشی :

  • از جمله مزایای این سمعک ها قابلیت دید کمتر آن ها می باشد که باعث شده در بین پرطرفدارترین سمعک های موجود قرار بگیرند.
  • قرار گیری سمعک های داخل گوشی درون مجرای گوش باعث شده که به دلیل کمتر در معرض باد بودن، کاربر از شنیدن صدای خش خش ناشی از باد شکایتی نداشته باشد.
  • مورد بعدی امکان استفاده از جهت یابی طبیعی  صوت از طریق لاله گوش در این سمعک ها می باشد.

معایب سمعک های داخل گوشی:

  • امکان خرابی بیشتر رسیور سمعک به علت تماس مداوم با جرم گوش و رطوبت موجود در کانال گوش.
  • هر چه سمعک کوچکتر باشد، باتری کوچکتر است و در نتیجه نیاز به مصرف باتری بیشتر دارد.

در سمعک های داخل گوشی، معمولاً باتری شماره ۱۰ که کوچکترین باتری های سمعک می باشند، استفاده می شود که در نتیجه باید میزان مصرف بیشتر باتری را در نظر داشت.

علاوه بر این موارد باید درنظر داشت که امکان تجویز این سمعک ها برای همه افراد وجود ندارد و بر اساس پارامترهای مختلف از جمله میزان و نوع افت شنوایی بیمار و شرایط کانال گوش بیمار که محل قرارگیری سمعک است، امکان استفاده از این نوع سمعک تعیین می شود.

به شنوایی شناس خود اطمینان کنید و مطمئن باشید با تخصص و دانش کافی در این زمینه و در نظر گرفتن تمامی موارد، بهترین نوع سمعک را که مناسب شماست، به شما توصیه می کند تا بهترین استفاده را از سمعک خود داشته باشید.

معرفی مرکز تبسم به عنوان مرکز جامع سمعک اهواز

مرکز تبسم با مدرن ترین تجهیزات ارزیابی شنوایی کودکان و بزرگسالان آماده پذیرش مراجعین می باشد که در این مرکز تمامی مدل های سمعک ( سمعک نامرئی، سمعک های داخل گوشی ، دیجیتال و فراهوشمند با قابلیت بلوتوث و اتصال به موبایل) ارائه می گردد. برای آشنایی بیشتر با انواع سمعک اینجا کلیلک کنید.

در این مرکز خدماتی مثل تجویز و تنظیم صدای سمعک ، فروش انواع سمعک داخل گوشی و پشت گوشی همراه با گارانتی سمعک ، فروش سمعک قسطی ، تعویض سمعک قدیمی با جدید، ارائه وسایل جانبی سمعک از جمله وسیله اتصال سمعک به تلویزیون و موبایل ، مشاوره نحوه نگهداری از سمعک ، تعمیر سمعک و رفع سوت کشیدن سمعک ، توانبخشی شنوایی، ارزیابی و درمان وزوز گوش، ارزیابی و درمان سرگیجه و عدم تعادل، تنظیم دستگاه کاشت حلزون شنوایی، ارائه وسایل جانبی دستگاه کاشت حلزون و گفتاردرمانی در همه حوزه های اختلالات گفتار و زبان انجام می شود.